Ettevõtte arendusplaan on suurepärane, lihtne ja loogiline töövahend oma ettevõtte teadlikuks arendamiseks.

Miks sellise asjaga tegeleda?

Arendusplaan võimaldab:

  • üle vaadata oma ettevõtte arengusuunad,
  • jagada oma tiimiga ettevõtte visiooni ja eesmärke,
  • määrata ettevõtte numbrilised eesmärgid ja peamised mõõdikud,
  • jagada tegevused ja eesmärgid tiimi sees laiali, luues töötajatele omad eesmärgid ja mõõdikud,
  • määratleda ettevõtte kõige olulisemad arenguvajadused ja nendega seotud arendustegevused,
  • määrata arendustegevustele tähtajad,
  • leida, millist abi sa oma eesmärkide saavutamisel vajad.

Arendusplaan sobib nii alustavale ettevõtjale kui ka sellisele, kelle aastakäive on juba mitu miljonit. Lihtsalt nende eesmärgid ja kasutatavad ressursid on väga erinevad. Meetod ise on ikka sama.

Kuidas arendusplaan välja näeb?

Lihtne Exceli tabel, kaks lehekülge – äriplaan ja tegevuskava.

Esimesel leheküljel on sinu ettevõtte äriplaani lühike kokkuvõte:

  1. kõige olulisemad strateegilised valikud – miks sa selle äriga tegeled (missioon) ja millele oma otsustes tugined (väärtused)?
  2. kuhu tahad jõuda (visioon) ja millistest etappidest see teekond koosneb (eesmärgid, pikemad ja lühemad) ?
  3. olulised turundusotsused – mida sa müüd ja kellele?
  4. finantsid – olemasolevad finantsnumbrid ja prognoosid, mõõdikud?
  5. mis on hästi ja milliste teemadega on kindlasti vaja tegeleda?

Teisel leheküljel on selle kvartali tegevuskava:

  1. milliste aastaeesmärkidega seotud teemadega sa selles kvartalis tegeled (ja vastavalt ka, millega sa ei tegele)?
  2. iga kvartali teema kohta – millised tegevused tuleb selles kvartalis ära teha? kes teeb ja millal teeb?

Kui sa esimese lehekülje mõttega ära täidad, siis tulevad sealt ilusti välja kõige olulisemad arendustegevused. Ja kui sa iga kvartal teed näiteks ära 10 tegevust, siis liigud sa oma ettevõttega päris nobedalt edasi. Kui sul on suur tiim seljataga, võib neid tegevusi muidugi ka märksa rohkem olla.

Sellise arendusplaani regulaarne koostamine aitab hoida prioriteete ja selle järgimine aitab reaalselt teha ära just neid kõige olulisemaid arendustegevusi, mis muidu jääksid igapäevase elu saginas tegemata.

Miks mina selle arendusplaani teemaga tegelen? Ma pole ju juhtimiskonsultant?

Ma kasutan arendusplaane oma ettevõtete jaoks ja olen selle suur fänn – vastavalt tahan seda lihtsat meetodit ka teistega jagada.
Olen arendusplaani aidanud ka teistel ettevõtetel kokku panna ja kõik on selle väga kasulikuks hinnanud. Lihtne, selge, mugav ja praktiline.

Arendusplaanist jooksevad väga tihti välja just raamatupidamise-finantsjuhtimisega seotud eesmärgid:

1) kiiresti kasvada -> sul on vaja oma tegevust mõõta,
2) rohkem kasumit teenida -> vajad kuluarvestust ja aruandlust toodete/teenuste lõikes, eelarveid,
3) rahavood kontrolli alla saada ->  vajad rahavoogude aruandlust, analüüsi ja parendusplaani, samuti eelarvet,
4) ettevõtte efektiivsem juhtimine numbritele tuginedes, samuti müügiks ettevalmistamine -> vajad süsteemide arendamist ja tõhusat aruandlust.

Ja nende teemade juures saan ma sulle koos Robby&Bobby’ga juba konkreetselt abiks olla 🙂

 

 Arendusplaani tutvustav tasuta webinar toimub
kolmapäeval, 10. juulil kell 10.00.

Registreeri end webinarile siin: