Ostukorv

Arhiiv

Viies e-raamat valmis

Avaleht/ettevõtlus/Viies e-raamat valmis

Lõpuks on valmis saanud mu viies e-raamat  – Finantsjuhtimine lihtsalt ja selgelt!

Kellele raamat on mõeldud ja millest juttu tuleb?

See raamat on mõeldud kõigile ettevõtjatele ja alles ettevõtte asutamist plaanivatele inimestele, kes tahaksid veidi rohkem teada saada, kuidas ikkagi ettevõte oma rahadega majandama peaks.

Isiklike rahaasjade teemadest selles e-raamatus juttu ei ole, kuigi muidugi teatud paralleele on. Nii sinul endal kui ettevõttel on tulud, millega tuleb oma vajalikud kulud katta, säästa, investeerida, vajadusel laenu võtta ja laenud tagasi maksta. Mõistlik ja ratsionaalne lähenemine on mõlemal juhul igati abiks.

Pole oluline, kas oled päris algaja, omad juba veidi kogemusi või oled juba pikaajaline ettevõtja, midagi kasulikku leiad siit kindlasti.

Sisukord:

  1. Kellele see raamat mõeldud on?
  2. Millega finantsjuhid tegelevad?
    Kas kasum on ikka sama mis raha?
    Kasumiaruanne, bilanss ja rahavoogude aruanne – milleks neid vaja on?
    Kuidas saaks rohkem kasumit teenida?
  3. Mis see käibekapital veel on?
    Kuidas käibekapital muutub?
    Kuidas kliendid sulle alati õigeaegselt maksaksid?
    Milleks sul võiks eelarvet vaja olla?
    Kas sul oleks endal veel eraldi aruandeid vaja?
    Aga kui mul on mitu tegevusala?
  4. Kas ja kuidas sa peaksid oma numbreid uurima?
    Kuidas numbrid sinu otsuseid toetada saavad?
    Kuidas ma aru saan, mis on kõige olulisem?
    Kuidas pankur sinu aruandeid hindab?
    Kuidas ise oma numbritest väärtuslikku infot saada?
  5. Kuidas ma ettevõtte arendamiseks laenu saaksin?
    Kuidas igapäevase rahavajadusega hakkama saada?
    Millised on erinevad laenuandjad?
    Laenuleib ja laastutuli ei kesta kaua?
  6. Millised erinevad laenud olemas on?
    Kuidas erineva pikkusega laenud ja varad kokku sobivad?
    Millised on erinevate laenude tunnused?
    Kuidas pankuriga hästi läbi saada?
    Kuidas Mari oma ettevõttele raha leidis?
  7. Mis siis saab, kui ma enam ei taha ettevõtlusega tegeleda?
    Kuidas ettevõtet likvideerida?
    Kas ma saan ka lihtsalt pausi pidada?
    Kas ettevõtet saab müüa?
    Millise hinnaga ma oma ettevõtet müüa saaksin?
  8. Lõpetuseks

Veel veidi kontrollimist ja parandamist ning järgmisest nädalast saadaval! Täpne info tuleb varsti 🙂

Raamatu tavahinnaks on 14.90 (koos käibemaksuga). Formaatideks .pdf, .mobi ja .epub.

Küsitluse kokkuvõte

Tegin väikese küsitluse, mida inimesed finantsjuhtimise raamatust lugeda tahaksid.

Paljud teemad on kaetud, aga mõned jäid ka välja.

Väike kokkuvõte 🙂

  1. Raamatus on olemas järgmised teemad, mida küsiti.
  • Käibevahendite juhtimine, kui on vaja katta nii igapäevased kulud, pluss tuleviku rahavoogudesse suunatud investeeringud.
  • Mis on kôige olulisemad tegurid, mida silmas pidada. Millised on ohumärgid jne.
  • Lihtne rahavoogude juhtimine
  • Kuidas õigesti oma rahavoogusid juhtida?
  • Ettevõtte elujõulisuse mõõtmine
  • praktiline kasutusnõu, kuidas finantsprognoosi teha, milliseid andmeid arvesse võtta, mis valemid excelisse sisestada
  • väikeettevõtte likviidsus kasvu perioodil: kuidas tagada?
  • Mis see on? Ja milleks see vajalik on?
  • Olen õppinud ülikoolis majandusarvestust, kuid sellest on palju aega möödas ja asjad muutuvad ning ise unustan. Ootaksin sellelt raamatult kokkuvõtlikku ülevaadet finantsjuhtimisest ehk, et see raamat oleks justkui käsiraamat või suunanäitaja.
  • Kuidas finantsjuhtimine toimib? Kas antud raamatust saab teadmisi, et rakendada neid kirjeldatud oskusi oma rahavoo või firma juhtimisel?
  • Kuidas kallist finantsjuhti palkamata saaks ise tema töö oma firmas tehtud?
  • Näited iga tehingu või mõtte kohta (mis tegelikult üldiselt on Sul ka kajastatud)
  • Kuidas planeerida alustava väikeettevõtte (hobiettevõtte) finantside juhtimist juba enne alustamist selliselt, et alustades kõik toimiks ja lisaks hobiga tegelemisele ja suurele tööle-vaevale oleks ka finantspoolega lihtne ja selge?
  • Kasumi ja rahavoogude erinevus. Eestis keskendutakse liialt kasumile ning pigem tuleb pöörata vahel pilk rahavoogude aruandesse – kui raha ei ole ega tule ning jää, siis ei ole millestki investeerida ega maksta laenu. Kui inflatsiooni tingimustes ettevõtte müügitulu suureneb, ei tähenda see veel seda, et nõudlus ja reaalselt müüdud toodete arv oleksid suurenenud ning ettevõte võiks luua uusi töökohti ja pakkuda oma tooteid enam.
  • Mis on tüüpvead mida tehakse?
  • Kuidas panna finantsid firmat võimalikult optimaalselt teenima?
  1. Paar küsimust, millele saab lühikese vastuse anda:
  • Kuidas riske maandada? Mis on kõige suurema riskiga? – riske on igasuguseid, kui finantsteemadest rääkida, siis kahtlemata finantsvõimenduse liigne kasutamine. Nagu öeldakse, pankrotti saab minna ainult võlgu omav ettevõte. Finantsvõimendusest ja milliste varade jaoks milliseid laene võiks kasutada, on raamatus pikemalt juttu.
  • Kui suur on finantsjuhtide kuupalga vahemik kuni 1milj käibega ettevõttes? – väikese ettevõtte finantsjuhi kuupalk võiks olla nii 3500-4000 eurot.
  1. Mõned teemad, mida selles raamatus ei ole, aga on mujal olemas:
  • Hinna kujundamine – selle kohta on mul terve raamat olemas! 🙂  https://pilvebyroo.ee/hinnaraamat/
  • Usun, et mina pole ainuke, kes käib aeg-ajalt enda valmistatud tooteid ka laatadel müümas. Teiste väiketootjatega vesteldes on jäänud mulje, et keegi ikka päris täpselt ei tea, kuidas oma arvete ja maksudega sellises olukorras õige oleks toimida. Ehk saab ka sellist teemat paremini kajastada. Vt blogipostitust: https://pilvebyroo.ee/myygiarve/
  • Kuna investeerimisega seotud blogi mõnes mõttes, siis võiks kajastada ka näiteks OÜ alt investeerimist, hetkel väga kuum teema. Blogipostitus: https://pilvebyroo.ee/investeerida-ettevotte-kaudu/
  1. Mõned teemad, mis olid huvitavad – aga seekord jäid välja… proovin neist tulevikus eraldi blogipostitused teha.
  • Väike ülevaade finantsdokumentide/seotud tegevuste flow-d toetavatest tehnilistest lahendustest (programmid, äpid, erinevad loogikad). Nt väljamineku kinnitamine ostutellimuse või arve faasis või osaliselt mõlemat ja mis tehnilised lahendused saadaval. Seda ka kuluaruannete (tšekid), sõidu- ja lähetusaruannete osas. Protsesside flow ja seosed vajaks ilmselt juba täitsa eraldi raamatut, aga pigem just ülevaade võimalikest tehnilistest abivahenditest protsessiflow taustal.
  • Kuidas kommunikeerida probleeme ettevõtte finantsjuhtimises ja neile ühiselt lahendusi leida (kui on sisemised kommunikatsiooniprobleemid ja vead juhtimises vms; aga näed, et kui juht ei oleks põikpäiselt oma seisukohaga ees, siis oleks võimalik finantspoolega ka palju edukamalt toimetada)?
  • Turuanalüüsi tegemine, töötajatele kuluva kapitali analüüs (tööprotsesside optimeerimine)
  • Kuluarvestus – üldkulu (püsikulu) jaotuse alused toodangu omahinna arvestamisel, sh kui eelarvestatud müügimahud erinevad tegelikest tulemustest ehk kuidas saada võimalikult dünaamiline mudel.
  • Rahavoo eelarvestamine.
  • Kuidas riske maandada? – Laiemalt: riskide juhtimine, riskide maandamine. Väga põnev teema tegelikult.
  1. Isiklike rahaasjade teemad jäävad paraku Pilvebüroo blogi teemadest välja, aga kuna on olemas ka finantskiirtee blogi, siis võibolla saab seal neist rääkida. 🙂
  • Kuidas optimeerida kulusid?
  • Kuidas arvestada investeeringute tasuvust?
  • Kuidas alustada raha kõrvale panemist?
  • Mis oleks hea koht, kuhu investeerida, kui sul on juba pisut kapitali tekkinud.
  • Kõige tõhusamad (lihtne korraldada, juhtida) eluaegse rahavoo tekitamise võimalused?
  • Neelukohad isiklike rahaasjade korraldamisel?
Ettevõtja ABC. Ellujäämise kursus alustavale ettevõtjale
Telli TASUTA 5-osaline kursus
- | 2016-11-15T11:51:15+00:00 31. märts 2016|ettevõtlus|kommentaarid puuduvad

Kommenteeri

5 × three =