Kuidas korraldada oma raamatupidamist?

//Kuidas korraldada oma raamatupidamist?

Väikefirmal on raamatupidamist esialgu vaja eeskätt riigipoolsete nõuete täitmiseks – aastaaruanne tuleb äriregistrile esitada, maksuamet nõuab oma raha ja deklaratsioone, statistikaamet saadab täitmiseks jaburaid aruandeid. Kuidagi tahaks ise ka legaalselt firmast raha saada, et oma isiklikud vajadused ära katta. Ja kõigi nende nõudmiste täitmiseks on vaja korrasolevat raamatupidamist.

Kuidas siis korraldada?

Variantideks on:
1) läbida raamatupidamiskursus ja ise oma raamatupidamist teha,
2) osta raamatupidamisteenus osaliselt või täielikult sisse või
3) palgata oma raamatupidaja.

Viimane variant ei ole väikesemahulise tegevuse korral ilmselgelt otstarbekas ja ise oma raamatuid pidada enamus ettevõtjatest ajaliselt ei jõua ega oska. Valdavalt kasutavad väike-ettevõtjad siiski teenuse sisseostmist.

Milliseid raamatupidamisteenuse osutajaid on olemas? Laias laastus kolme peamist liiki:
1) suur raamatupidamisbüroo, mis teenindab väga palju ettevõtjaid korraga; selliste büroode teenuse võib saada väga odavalt, kuna nad kasutavad võimalikult odavat tööjõudu;
2) muidu palgatööl olev tuttav raamatupidaja, kes su numbrid kevadel kiiresti kokku klõbistab ja aastaaruande kokku paneb; sellega tegelevad vist kõik vähegi oskajad raamatupidajad 🙂
3) üksikettevõtjast raamatupidaja, kes enamasti oma kodukontoris mõne ettevõtte raamatupidamist korras hoiab.

Igal variandil on omad plussid ja miinused, kõik sõltub su vajadustest ja võimalustest. Erinevad bürood on väga erineva hinna- ja kvaliteeditasemega, üksikutest raamatupidajatest rääkimata. Kõige turvalisem lahendus on otsida endale sobiv raamatupidaja/raamatupidamisfirma sõprade-tuttavate kaudu, siis ei tohiks väga ämbrisse astuda.

Kindlasti tasuks eelistada kaasaegsemat lahendust, kus kasutatakse internetipõhist raamatupidamisprogrammi, siis saad ise jooksvalt ka oma numbreid vaadata.

Üks võimalik lahendus on ka see, et õpid (oskajalt raamatupidajalt) ära lihtsama andmesisestuse poole ja ostad sisse ainult maksuarvestuse ja aruandluse. Ostu- ja müügiarvete sisestamine ning nende maksmiste ja laekumiste arvestamine ei ole kaugeltki mingi tuumafüüsika ja iga vähegi intelligentne inimene õpib selle mõne tunniga ära. Peamised maksureeglid tasub ka endale selgeks teha. Aga palun, palun, ärge päris omapäi pusige, see võib väga kurvalt kätte maksta. Või maksate hoopiski igaks juhuks riigile palju rohkem makse kui tegelikult peaks maksma. Hea raamatupidaja oskab igasugu täiesti seaduslikke nippe soovitada.

PS. Loe ka teisi postitusi samast seeriast.

Ettevõtja ABC. Ellujäämise kursus alustavale ettevõtjale
Telli TASUTA 5-osaline kursus
- | 2016-11-15T11:51:26+00:00 2. mai 2013|raamatupidamine|kommentaarid puuduvad

Kommenteeri

fifteen + six =

Ostukorv

Arhiiv