maksuvaba kulu

Väga paljud ettevõtjad jätavad neile ettenähtud soodustused ja võimalused kasutamata, sest nad lihtsalt ei tea oma õigusi. Ettevõtluseks vajalikud tavapärased, mõistlikud kulud võib ettevõtte kuludesse kanda ja neid kui maksuvabade kuludena käsitleda. Mitte keegi ei anna sulle medalit selle eest, et sa ennastohverdavalt oma taskust ettevõtlusega seotud kulud kinni maksad.

100 valitud maksuvaba kulu

Järgnevalt on toodud mittetäielik loetelu tavapärastest ettevõtlusega seotud kuludest, mida saab kanda oma firma arvelt ja millelt tulumaksu maksma ei pea. Kasuta oma õigusi ja maksa maksuvabalt kulud kinni:

  1. kontorirent;
  2. kontori kommunaalkulud (Kodukontori kulusid saab samuti kompenseerida);
  3. koristusteenus;
  4. valveteenus;
  5. valveseadmed;
  6. internetiühenduse kulud;
  7. kirjutuslaud, tool;
  8. kaustade ja muude kontoritarvikute hoidmiseks riiulid, kapid;
  9. tööergonoomikaga seotud vahendid – hiirepadi, randmetugi, jalatugi;
  10. kontorisisustus – lambid, kardinad, vaibad jne.
  11. kontorimööbel – toolid, lauad, kapid, riiulid jne.
  12. wc paber, kätekuivatuspaber ja koristustarbed;
  13. kontori remondikulud;
  14. joogivesi kontoris, joogiveeautomaadi rent;
  15. köögimööbel, kohviautomaat ja külmkapp (kui kontoris käib külalisi);
  16. kontoritarbed (pastakad, paber, kalendrid jne);
  17. mobiiltelefon;
  18. mobiiliarved;
  19. lauaarvuti;
  20. sülearvuti;
  21. eraldi monitor ja klaviatuur sülearvutile;
  22. tahvelarvuti;
  23. vajalikud arvutiprogrammid ja mobiiliäpid;
  24. printer;
  25. skänner;
  26. koopiamasin;
  27. paberipurustaja;
  28. kontorimasinate tarvikud;
  29. kontorimasinate remont ja hooldus;
  30. seif (dokumentide ja sularaha hoidmiseks);
  31. „mõistlikud ja tavapärased“ kontorikaunistamise kulutused; sh nt lilled, lillevaasid, potililled, lihtsad pildid seintel;
  32. kodukontori kommunaalkulud (nõuab kontoripinna eraldamist ja täpset arvestust);
  33. ettevõttele kuuluva vara kindlustuskulud;
  34. ettevõtte vastutuskindlustus;
  35. esmaabikarp;
  36. ajalehed;
  37. erialased/ärialased ajakirjad;
  38. erialased/ärialased raamatud;
  39. postikulud;
  40. ettevõttele kuuluva kinnistu maamaks;
  41. kolimiskulud;
  42. ärilõunad koostööpartneritega (esinduskulude piirmäära ulatuses, oma töötaja osa on maksustatav);
  43. kohvi-suhkru-piima-küpsiste-kommide-puuviljade kulu, külaliste osas (näiteks hinnanguliselt 50% külalistele, 50% oma töötajatele, oma töötajate osa maksustatakse erisoodustusena); kuulub vastuvõtukulude piirmäära alla;
  44. jõulupidu/firma aastapäevapidu klientidele ja koostööpartneritele, kuulub vastuvõtukulude piirmäära alla;
  45. raamatupidamisteenus;
  46. juristi teenus;
  47. maksukonsultandi teenus;
  48. finantsjuhi teenus;
  49. (interneti)turundusteenus, igasugused internetiturundusega seotud veebiäpid;
  50. ettevõtlusalane coaching (nt ettevõtte juhatajale);

  1. sekretäri või virtuaalse assistendi teenus;
  2. ettevõtluseks vajalikud ärikonsultatsiooniteenused;
  3. tõlketeenus;
  4. tellitud reklaami kulud, online ja offline;
  5. meililisti haldus;
  6. ettevõtte CVI väljatöötamine (korporatiivne visuaalne identiteet – logo, värvid, visiitkaardid jms);
  7. visiitkaardid;
  8. messidel osalemise kulud;
  9. oma toote näidised, jaotatud reklaami eesmärgil;
  10. reklaamkingitus, mille väärtus jääb alla 10 euro, nt pastakas või kruus (ainult asja enda maksumus koos käibemaksuga, nt logo pealetrükkimine kruusile või pakend ei lisandu kruusi hinnale);
  11. sponsorlus, kui eesmärgiks on ettevõtte reklaamimine, nõuab tõendamist (nt leping);
  12. annetused tulumaksusoodustuse nimekirja kantud MTÜ-le või SA-le, maksuvabalt järgmistes piirides: 3% deklareeritud brutopalkade summast või 10% eelmise kalendriaasta kasumist;
  13. antud allahindlused (vähem kui 100%, mitte oma töötajale, ei pea olema kõigile võrdselt pakutav);
  14. sünnipäevakaardid; jõulukaardid klientidele ja koostööpartneritele, nende saatmiseks vajalikud ümbrikud ja postmargid;
  15. veebiga seotud teemade ja pluginate ostud;
  16. veebihalduse teenus;
  17. kuni 335 eurot kuus autokompensatsioon (piirmäär 2018.a. seisuga), päeviku pidamisel (eraldi reeglid, tuleb deklareerida);
  18. autokompensatsiooni võib maksta ka nt kontoritarvete poodi sõitmise eest;
  19. auto soetamismaksumus, kui ostetakse kohe välja, maksumuse piirangut ei ole;
  20. kasutusrendi maksed;
  21. kõik vajalikud autotarvikud ja lisaseadmed;
  22. sporditoetus (100 euro ulatuses kvartalis, koos km-ga);
  23. töötaja transport (kaugemalt kui 50km);
  24. töötajate majutus (kui elab kaugemal kui 50km, km ei saa maha arvata);
  25. parkimistasu;
  26. lähetuskulud endale ja töötajatele (sh ka pereliikmetest töötajatele), nii Eestis kui välismaal (majutus ja transport, sh linnasisene);
  27. lähetuskulude päevaraha endale ja töötajatele välismaal (esimesed 15 päeva kuus lähetuse kohta kuni 50 eurot päeva kohta, edasi kuni 32 eurot päeva kohta);
  28. reisibüroo reisikorraldusteenused;
  29. tööülesannete täitmiseks vajalikud ühistranspordi piletid;
  30. erialased konverentsid ja messid, ka välismaal;
  31. lisaks erialastele ka ettevõtluse/juhtimise/turunduse/majandusalased konverentsid ja koolitused, ka välismaal;
  32. tasemekoolitus (nt tasuline bakalaureuse või magistriõpe);
  33. koolituste ja konverentsidega seotud lähetuskulud (majutus, transport, välismaal ka päevaraha);
  34. ettevõtte vaba raha investeerimiseks vajalik koolitus ja kirjandus;
  35. investeerimisega seotud lepingutasud, notaritasud;
  36. halbade laenude ja nõuete kuluks kandmine (omaette reeglid);
  37. investeerimisalased konsultatsioonid;
  38. töötajate palgakulu ja seotud maksude kulu;
  39. töötajate või juhatuse liikme vabatahtliku pensionikindlustuse kulu (maksustatav sotsiaalmaksuga);
  40. varastatud või hävinud kauba mahakandmine;
  41. töötervishoiuarsti läbivaatus (maht vastavalt kokkuleppele arstiga);
  42. töötervishoiuarsti poolt kirjalikult määratud protseduurid (nt massaazh);
  43. töötervishoiuarsti poolt määratud prillide kulu (osaliselt, nt 50%; vaja tõendada silmanägemise halvenemist, eelmine retsept võrdluseks);
  44. ettevõtluse tarbeks võetud laenu või liisingu lepingutasud ja intressikulud;
  45. pangateenustasud;
  46. vajalikud tööriided (nt logoga t-särk);
  47. erialaste või ärialaste ühenduste liikmemaksud;
  48. riigilõivud; sh ettevõtte registreerimise riigilõiv (kui põhikirjas nii sätestatud);
  49. erialased/ärialased videokursused (sh ja eriti Pilvebüroo omad!);
  50. erialased/ärialased e-raamatud (sh ja eriti Pilvebüroo omad!) .

Pikemalt on ettevõtlusega seotud kulude reeglitest räägitud e-raamatus „Maksuvabad kulud ettevõttes“.

| muudetud 8.08 2024 |