Ostukorv

Arhiiv

10 küsimust edukale reklaamivahendajale

Avaleht/rahvusvaheline äri/10 küsimust edukale reklaamivahendajale

Suvine intervjuude seeria – vestleme Eesti edukate asukohavaba äri omanikega. Kui soovid ka oma lugu jagada – võta palun ühendust!

Tänaseks vestluspartneriks on 27-aastane noormees, kes tegeleb CPA reklaamidega.

Milles sinu äri täpsemalt seisneb?

Äri seisneb reklaami ostmises erinevatest allikatest, olgu selleks siis PPV, mobile, display or miski muu. Hoian eemale Internet marketing turundushiidudest nagu Google Adwords ja Facebook PPC, sest tegu ei ole just kõige kliendisõbralikemate platvormidega. Reklaamida võib kõike, liituda võiks mõne CPA network’iga, alustuseks kõlbavad näiteks MaxBounty või Peerfly, erinevate pakkumiste valik, mida promoda, on nendes network’ides piisavalt suur ja kui peaks hakkama hästi minema, tuleb kutseid ka teistesse, väheke ekslusiivsematesse invite-only CPA network’idesse. CPA network’ides määratakse publisher’idele (nagu mina või sina) oma affiliate managerid, kellelt saab rohkem infot ja kellega tasub kindlasti häid suhteid hoida. Nad võivad anda infot, millised offerid parasjagu hästi töötavad ja milliseid turunduskanaleid võiks kindlate offer’ite puhul kasutada.

Räägi natuke endast. Kui kaua sa oled sel alal tegutsenud? Millega sa varem tegelesid?

Elus on kõike tehtud. Enamuse enda elust olen tegelenud muusikaga, millega tegelen aktiivselt ka praegu. Minevikku jäävad lauluvõistlused, hetkel klaverimäng erinevates koosseisudes ja ka natuke laulmist. Sõjaväeteenistus Kuperjanovi pataljonis, soovitan kõigile, hea puhkus igapäevaelust. Mainoris lõpetatud panganduseriala, mis isiklikult minule meeldis väga just tänu lektoritele, kes on ka enda alal edukad tegijad, mitte vaid teoreetikud. Olen teinud palgatööd, millest kõige rohkem meeldis kellassepa- ja kullassepaamet. Jah, olen vaid 27-aastane, kuid sai ka sellist tööd tehtud.

Kuidas sinu elu praegu välja näeb? Oled sa rahul? Reisid sa palju? Mis on lahedaim koht, kus sa töötanud oled?

Elu on hetkel töine, palju ma ei reisi. See aga ei tähenda, et ma eluga rahul ei oleks. Iseendale töötamine ja vabadus, mis sellega kaasneb, loovad mõnusa rahulolutunde. Eks sekka satub ka päevi, mis on täis ebakindlust, aga see ilmselt peabki nii olema. Fakt, et minu tegevus on 100% asukohavaba, toob tulevikus kindlasti mõõdukal hulgal reisimist. See on vähemalt eesmärk.

Miks see on hea valik inimesele, kes tahab luua oma asukohavaba äri?

Nagu kõikjal juba mainitud – vabadus. Vabadus teha seda, mida tahad, siis, kui tahad, sõltumata asukohast. Ainus, mida vajad, on arvuti ja internetiühendus. Minu puhul kindlasti ka kordades suurem motivatsioon. Ma loon väärtust iseendale ja enda ettevõttele, mitte palgatööd tehes kellelegi teisele.

Kui palju sellel alal võib teenida? Kuidas sa enda teenistusega rahul oled?

Ega mulle rahast väga rääkida ei meeldi. Sellel alal võib teenida väga suuri summasid, aga kõik oleneb muidugi inimesest, inimtüübist, oskustest. Edukalt saavad hakkama ka üksikud hundid, kuid mingist hetkest paljud kalduvad ikkagi ka töölisi palkama, sest töötunde jääb ööpäevas väheseks. Enda teenistusest rääkides – arvan, et mul ei ole veel lagi ette tulnud.

Kuidas sa ise alustasid, kust õppisid? Millised on vajalikud oskused sel alal tegutsemiseks? Soovita mõnda kursust/foorumit/raamatut/…?

Kõik informatsioon on olemas Internetis, kuid kõige parem taktika on praktika. Kindlad suunad ja teadmised, mis töötab ja ei tööta, saab vaid tegutsedes. Loe, tee põhitõed ja baasterminid endale selgeks, aga kuna informatsiooni on nii palju, võibki lugema jääda – ära seda viga tee. Foorumitest soovitan APB ja STM, kuid mõlemad on kuutasuga.

Millist nõu sa annaksid veel inimesele, kes tahaks selles valdkonnas tegevust alustada?

Paid advertising, millega mina tegelen, nõuab algkapitali, ilma milleta on väga raske/võimatu. Kapital võiks olla väikese varuga, vastasel juhul võid marketingi kampaaniaid optimiseerides teha vigu, mis tulenevad hirmust kaotada enda raha. Kui on soov tegelema hakata online marketingiga, võiks hakata õppima SEO-d (otsingumootoritele optimiseerimine), nii Google, Yahoo kui Bing. Kui teha ise ja mitte osta sisse teenust, siis on rahakulu praktiliselt null. SEO-st võib siinkohal kirjutada terveid raamatuid, soovitan aga otsida ise Internetist infot ja muidugi hakata ise praktiseerima.

Krista lisatud lühendite lahtikirjutused ja viited edasisele infole:

CPA – Cost Per Action https://en.wikipedia.org/wiki/Cost_per_action
PPV – Pay Per View http://kingsolutions.org.uk/wordpress/affiliate_marketing-index/what-is-ppv-marketing/
PPC – Pay Per Click http://www.wordstream.com/pay-per-click
SEO – Search Engine Optimization https://moz.com/learn/seo/what-is-seo
APB foorum http://affplaybook.com/
STM foorum http://stackthatmoney.com/

Ettevõtja ABC. Ellujäämise kursus alustavale ettevõtjale
Telli TASUTA 5-osaline kursus
- | 2016-11-15T11:51:16+00:00 21. juuli 2015|rahvusvaheline äri|9 kommentaari

9 kommentaari

  1. Joonatan 21. juuli 2015 at 14:49 - Reply

    Kõikvõimalikud kolmetähelised terminid võiksid posti lõpus olla nimekirjas koos seletusega. Oleks veidi kergem sellest maailmast vähe eemal seisval inimesel asja lugeda. Praegu iga tähekombinatsiooni googlesse lükkamine ja siis lootmine, et päriselt õige asja leiad, segab üpris palju posti sisu seedimist.

    Aga muidu oli väga huvitav post. Ootan järgmist!

  2. priit 21. juuli 2015 at 16:15 - Reply

    Kuidas määratleda edukust,kui rahanumbritest juttu pole ?

    • Krista Teearu 21. juuli 2015 at 16:33 - Reply

      Priit, Eesti on nii pisike, et inimesed ei taha üldiselt täpsetest rahanumbritest rääkida ..
      Ma võin oma klientide kogemustest kinnitada, et selles äris on võimalik väga viisakaid sissetulekuid teenida.

  3. Gerda 21. juuli 2015 at 20:34 - Reply

    Kui tuli e-mail, et alustab intervjuude sari “Eesti edukate asukohavaba äri omanikega” olin ausalt öeldes vaimustuses- väga lahe idee. Kuid mina isiklikult ootasin ja eelistaksin, kui oleks intervjuu ülesvõte tehtud videokujul. 🙂
    Kuid siiski, väga lahe idee!

    • Krista 21. juuli 2015 at 20:50 - Reply

      Siin on see teema, et internetiäriga tegelejad ei vaja ega soovi reklaami .. nad ei soovi oma nimegi lisada, rääkimata videost 🙂

      • Gerda 21. juuli 2015 at 21:06 - Reply

        Kuid miks see on nii?
        Miks nad ei vaja, ega soovi reklaami ning nimegi avalikustada? Teen samuti algust internetiäriga ning on täitsa huvitav teada. 🙂

        • Krista 21. juuli 2015 at 21:21 - Reply

          Ma mõtlesin siinkohal internetiäri all neid “klassikalisi” – Amazon, affiliated, blogimine, reklaamid jne. Selles valdkonnas otseseid kliente ei ole, konkurents on päris suur ja igaühel on oma salajased väljatöötatud nipid ja trikid. Eesti mõistes on ka sissetulekud väga viisakad, mida avalikustada ei taheta – pole ju Eestis kaugeltki kombeks oma rahakoti sisu lehvitada, kadedus on päris suur.

  4. Gerda 21. juuli 2015 at 21:26 - Reply

    Selge sott, aitäh! 🙂
    Kuna ma pole iidamast-aadamast kadeduse ja selle terminiga kokku puutunud, siis ei osanud seda kohe kahtlustada. 😀

Kommenteeri

7 − 7 =