Ostukorv

Arhiiv

Ettevõtja ABC [2]

/Ettevõtja ABC [2] – Kas bürokraatia on tappev?
Ettevõtja ABC [2] – Kas bürokraatia on tappev? 2017-07-27T15:40:11+00:00

Eelmine osa

Kas bürokraatia on tappev?

Mida tuleb teha peale ettevõtte asutamist?

Peale ettevõtte asutamist tuleb seada sammud panka ja sõlmida seal internetipanga leping. Panga valikul tasub arvestada teenustasude suurust (LHV väidab, et nemad on kõige odavamad), pakutavaid pangakaarte, internetipanga toimivust ning seda, kus pangas su isiklik konto asub. Sama panga piires liiguvad rahad kiiresti, pankade vahelised maksed liiguvad aeglasemalt ja nädalavahetusel hoopiski mitte.

Kui on ette näha vajadust internetist raamatuid või teenuseid osta, tasuks võtta endale internetimakse võimalusega deebetkaart. Maksmisel toimib nagu tavaline krediitkaart, aga kuna toimetada saad ainult olemasoleva raha piires, väljastab pank selle kiiresti ka uuele ettevõtjale.

Pangas läheb sul aega vähemalt pool tundi, pabereid on terve hulk vaja allkirjastada. Edaspidi saab pea kõik asjad läbi internetipanga lahendatud.

Peale raamatupidaja valikut tasub anda talle pangas ka vaatamisõigus, et ta saaks ise pangaväljavõtteid võtta, muidu peaksid seda ise tegema. Makseid teevad enamasti ettevõtjad ise, seda reeglina raamatupidajale ei delegeerita. Kuigi jah, on vahel ka selliseid kokkuleppeid.

Maksuametis tuleb kindlasti teha e-maksuameti leping ning raamatupidajale anda raamatupidaja õigused, õpetus on toodud samal lingil.

Kui plaanid endale juhatuse liikme tasu maksta, tuleb kanda end e-maksuametis töötamise registrisseSamuti tuleb registrisse kanda edaspidi kõik töötajad, ka töövõtulepinguga või käsunduslepinguga töötavad. Ka need, keda muidu haigekassas registreerima ei pidanud, äriühingus isegi vabatahtlikud töötajad (MTÜ-s ei pea). Haigekassas ega tööinspektsioonis nüüd enam eraldi registreerima ei pea, ainult maksuameti töötamise registris.

Majandustegevuse registri reeglid muutusid olulised alates 01.07.14. Kui varem pidi iga pisike käsitööd müüv netipood, kohvik või turismitalu end ka majandustegevuse registrisse kandma, siis enam mitte. Valdavalt on teema väikeettevõtjate jaoks oma aktuaalsuse kaotanud, registreeringud ja tegevusload jäid peamiselt nendele tegevusaladele, mis võivad olla ohtlikud inimeste tervisele või nõuavad erioskusi. Igaks juhuks siiski kontrolli.

Lohutuseks võib öelda, et võrreldes enamuse Euroopa riikidega on Eestis ettevõtte asutamine siiski ülimalt kerge ja ka enamuse järgneva bürokraatiaga on tegelikult päris lihtne hakkama saada. Reaalselt tuleb kohale minna vaid panka ja sedagi tegelikult vaid rahapesuseaduse nõuete tõttu.

Edaspidine bürokraatia?

Edaspidi on bürokraatiat märksa vähem. Maksuamet tahab, et sa oma makse deklareeriks, Äriregister tahab kord aastas aastaaruannet ja vahetevahel pommitab ka Statistikaamet oma aruannetega. Kõik need saad aga rahulikult raamatupidajale delegeerida.

Ettevõtte kõige tähtsamad tegevused on muidugi põhitegevus ja turundus, klientide leidmine. Nendele kahele teemale kulub alustaval ettevõtjal peamine aeg ja energia. Põhitegevusega saad sa kindlasti ise hakkama ja turundust mina õpetada ei oska.

Milline on õige hind oma teenusele või tootele?

Statistika kohaselt  elab esimese aasta üle vaid seitse ettevõtet kümnest ja üheksa aasta pärast on alles vaid kolm.

Lõpetamise põhjuste hulgas on väga olulisteks põhjusteks vead finantsküsimustes – sh liiga kõrge elustandard, maksude mittemaksmine, vale hinna määramine ja puudulik finantskirjaoskus.

Õige hinna määramine oma tootele on üllatavalt keeruline ettevõtmine. Samas on see väga tähtis otsus – just sinu toote hind on see, mis kokkuvõttes määrab sinu sissetuleku. Kulusid annab kärpida vaid teatud piirini ja müügimahtu tõsta on keerulisem.

Sa pead teadma oma minimaalset vajalikku miinimumtunnitasu, kuidas oma teenuse või toote omahinda arvestada ja kuidas müügihinda määrata. Kui kõik arvestused tehtud, jõuavad paljud tõdemuseni, et algul arvestatud hind on liiga madal ning vaja hinda tõsta. Algaja ettevõtja levinud viga on see, et ta määrab oma tootele liiga madala hinna ning sipleb seetõttu pidevalt rahalistes raskustes. Millised on 20 viidet sellele, et sinu hind on liiga madal – saad lugeda sellest artiklist.

Kuidas hinna määramine kasumit mõjutab, sellest on juttu siin postituses.

Ma olen kirjutanud  hinnakujunduse teemal ka väikese e-raamatu.

Õige hind toob rohkem raha

Raamatust saab lugeda:
1)  Kuidas arvestada välja oma toote minimaalne hind?
2)  Kuidas reaalselt on võimalik hinda tõsta?
3)  Kuidas nutikalt hinda esitleda?

Raamatut saab osta Pilvebüroo e-poest, raamatu hinnaks on 5.99 eurot.
Kui see teema on sulle uus ja võõras, soovitaks kindlasti osta ja lugeda.

Raamatupidamine ei kuulu kindlasti kõige kriitilisemate teemade hulka, aga ilma selleta siiski hakkama ei saa. Seega järgmises osas räägin ma oma teemast – raamatupidamisest 🙂