Vaatame, kuidas on võimalik maksustada ettevõttesse ostetud küpsisekarpi. Sain kiiresti kokku 10 erinevat varianti, sõltuvalt kasutamisviisist.

Iga sellise “kahtlase” ostu korral peab raamatupidaja uurima, millisel eesmärgil ost tehti ja vastavalt otsustama kuidas toimub maksustamine tulumaksuga ja sotsiaalmaksuga (jätsin käibemaksu välja, muidu oleks nimekiri veel pikemaks läinud).

  1. Kingitusena (tulumaks 25%) – kinkisin küpsised klientidele jõuludeks.
  2. Reklaamkingitusena (maksuvaba, kui ostuhind alla 10 euro) – pakendasin küpsised reklaampakendisse, pakendile panin ettevõtte logo ja aastalõpu sooduspakkumise info. Saatsin pakid potentsiaalsetele klientidele.
  3. Erisoodustusena (tulumaks ja sotsiaalmaks, kokku 66% ) –andsin küpsised töötajatele niisama söömiseks, andsin töötajatele jõulukingiks või pakkusin küpsiseid Tallinna kesklinnas toimunud töötajate koolitusel.
  4. Koolituse toitlustusena (maksuvaba) – pakkusin küpsiseid kauges metsatalus toimunud töötajate koolitusel.
  5. Vastuvõtukuluna (osaliselt maksuvaba, piirmäära ületavalt osalt tulumaks 25%) – pakkusin küpsiseid kliendiüritusel.
  6. Annetusena (osaliselt maksuvaba, piirmäära ületavalt osalt tulumaks 25%) – annetasin küpsised kirikule.
  7. Tootenäidisena (maksuvaba) – jagasin küpsiseid oma toidupoes ostjatele proovimiseks.
  8. Segakuluna (50% ulatuses maksuvaba) – pakkusin küpsiseid koosolekul, kus osalesid töötajad ja kliendid.
  9. Kaubakuluna (maksuvaba) – ostsin küpsiseid edasimüümiseks.
  10. Hotelli hommikusöögina (maksuvaba) – töötajaid sõid küpsiseid hotelli hommikusöögil.

Maksude arvestamine võib päris keeruline olla, õigete otsuste tegemiseks peab maksuseadusi hästi teadma ja eksimine on karistatav.