Kas sa tõesti loobud vabatahtlikult oma väljateenitud rahast?

//Kas sa tõesti loobud vabatahtlikult oma väljateenitud rahast?

Ühel päeval juhtub ikka, et klient jätab sulle miskipärast arve maksmata. Väikesele ettevõttele võib selline rahaline kaotus väga valusaks löögiks olla.

Kui paberid on õigesti vormistatud, siis on võimalik kasutada oma raha sissenõudmiseks lihtsustatud kohtulahendust – maksekäsu kiirmenetlust.

Nimi on tõesti hirmus, aga sisu on tegelikult hästi mõistlik ja loogiline.

Maksekäsu kiirmenetlus on lihtne, kiire ja odav lahendus väikeste nõuete jaoks. Selle variandi kasutamise tingimused on järgmised:

  • põhinõude suurus ei ületa 6400 eurot;
  • lisaks nõutavad kõrvalnõuded (nt intressid ja viivised) ei tohi ületada põhinõuet;
  • nõude tähtaeg peab olema saabunud.

Lisaks pead sa teadma võlgniku asukohta (muidu ei õnnestu kohtul nõuet talle kätte toimetada) ning suutma oma nõuet tõestada (leping, arve, kirjavahetus, allkiri kauba kättesaamise kohta jne).

Kui kõik dokumendid on korras ja võlgnik vastu ei vaidle, teeb kohus kirjalikult kiiresti otsuse ära ja selle otsuse saab kohe anda kohtutäiturile sissenõudmiseks.

Tavaline kohtumenetlus on pikk ja keeruline protsess, mille juures on sul ohtralt juristide ja advokaatide abi vaja. Maksekäsu kiirmenetlusega saab tavaline ettevõtja ka hädapärast ise hakkama.

Ma palusin Tiia Raudmägil Iuringi Õigusbüroost koostada maksekäsu kiirmenetluse kohta korralik juhend ja avalduse näidis. Need on mõlemad nüüd lisatud Krediidiriski juhtimise kogumikku.

Kui sa siiski arvad, et ise ei julge tegeleda, siis küsi Tiialt abi: http://www.iuring.ee/

Loe ka seda artiklit: kuidas oma paberimajandust korrektselt korraldada ja miks see nõuete kättesaamiseks oluline on.

Arusaadav, et sa alustava ettevõtjana päris algul ei jaksa krediidipoliitikale ja korralikele lepingutele mõelda, aga mingil momendil kui nõuete summad muutuvad oluliseks, tuleb siiski end teemaga kurssi viia ja kord majja luua.

Krediidiriski juhtimise kogumiku nimi pole just kõige õnnestunum (parema nime ettepanekud teretulnud!), aga sisu on tegelikult väga hea.

Muuhulgas on seal sees juhend, kuidas lugeda kliendi aastaaruannet ja kuidas teha kliendi numbritele finantsanalüüsi, checklist kliendi tausta kontrollimiseks, krediidipoliitika näidis (ehk kuidas otsustada, kas üldse võib kliendil lubada hiljem maksta), meeldetuletuskirjade ja maksegraafiku näidis ja nüüd ka maksekäsu kiirmenetluse juhend ja näidis. Lisaks tegevuskava, kuidas toimetada uue kliendiga riskide vähendamiseks; kuidas tegutseda siis, kui klient hakkab maksetega viivitama ning kuidas seda kõike raamatupidamises õigesti kajastada.

- |2018-05-07T21:35:50+00:0015. juuni 2017|ettevõtlus|kommentaarid puuduvad

Kommenteeri

3 × 1 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Arhiiv